Web sitesi ve yanı zamanda web tasarımın ne
olduğu az çok hepimiz biliyoruz. Özellikle de teknolojinin ileri olduğu şu
zamanlarda bu kavramlar karıştırılıyor olsa bile; az çok ikisi hakkında da
bilgilerimiz var diyebiliriz. Bunun bir başka boyutu olan SEO ise; bunlara çok
yakın bir kavram ve hatta entegre bir kavram diyebiliriz. Bir web sitesi
tasarladıktan ve her şey hallolduktan sonra gelinen aşama SEO aşaması
olmaktadır. SEO nedir, öncelikle buna cevap verelim. SEO; arama
motorları arasında üste çıkabilmek, inanların daha çabuk ulaşabilmesi ve aynı
zamanda daha çabuk göze çarpması için yapılan bir çalışmadır. Aynı zamanda
sadece SEO yapımı ile uğraşan insanlarda bulunmaktadır. Search Engine
Optimizaiton yani arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir.
SEO Nasıl
Yapılır?
Seo yapımı, belki de işin en sıkıntılı
kısmıdır ama aslında en odak noktası haline getirilmesi gereken kısımda
SEO'dur. Bunun yegane sebebi ise; yaptığınız sitenin artık faal duruma
gelmesidir. Seo yapımında belli başlı aşamalar bulunmaktadır. Seo nasıl
yapılır kısmında ki bu aşamalar;
Site kodlarını yazdığınız
zaman, bunların arama motoru ile optimize olmasına dikkat edin.
Seo analiz konusunda belli başlı araçlar bulunmaktadır,
bunların etkin kullanılması gerekmektedir.
Rekabet her sektörde olduğu
gibi burada da bulunur. Sadece kendi siteniz ile değil; rakip sitelerle
ilgilenerek onların SEO çalışmalarını da kontrol edin.
Baclink sorgulama siteleri şekilde adlandırılan
sitelerden, rakipleriniz hangi bağlantıları almış bunları kontrol edin ki;
ona göre bir çalışma yapın.
Site hızı, arama motorları için
yeteli mi buna önem verin.
İçerik önemlidir, makaleler
yazım kurallarını uygun mu buna dikkat edin.
Resimler sadece özgünlük değil;
boyut olarak da kontrol edilmelidir.
Alınan baclinkler doğal olur ise;
sitenize referans sağlar.
Anahtar kelimelerin daha iyi
belirlenmesi, analiz edilmesi ve içeriklere verilen yön çalışması.
Aşırı derece spam'a ve SEO'ya
yön verilmiş etkenlerden uzak durun.
İçerikler hem ilk defa girilmiş
olsun hem de özgün olsun.
Domain de iyi olmaya çalışın.
Sayfa otoritesi hakkında
çalışmalar yapın.
Yerel SEO dizinlerinde kayıt önemlidir.
Sosyal medyayı araya koymayı
unutmayın.
İtibar yönetiminin marka ile
ilişkisinin farkına varın.
Google 'ın politikalarına uyum
sağlayın.
Tüm mobil cihazlar için
ergonomik kullanım sağlamalısınız.
Kullanıcıya verimli içerik
sunmayı amaçlayın.
İş ile ilgili dizinlere kayıt
işlemi uygulamayı unutmayın.
* Bu makale Artvias Yazılım için hazırlanmıştır. İzinsiz kullanımı telif hakkına tabidir.